martes, 24 de enero de 2012

sense recepta mèdica, li ho demano


No ho sé, perquè no puc saber-ho.  No ho sé i li dic la veritat. Va ser tan llarg i tan curt que no ho entenc. I pateixo per no saber-ho.  Va ser un dia a l’hivern, crec. Però hauria dit que era primavera perquè  tot, tot de cop va agafar una vida que mai vaig arribar a entendre. I tremolava de nervis o de por o plaer dolç i  àcid i agradable alhora . Feia fred polar com el del dentífric  per mantenir el blanc natural de les teves dents per sempre. Per sempre.  I això és el que volia. Volia aquest moment per sempre  tancat amb clau al cercle negre de dintre de l’ull que ara no sé com es diu. No ho sé, encara que ho hauria de saber. I em vaig preocupar des d’aquell moment perquè ja vaig veure que tot canviava i no ho podia evitar i em preguntava el perquè de no poder evitar res del que em passava. Però era inexplicablement feliç. I plorava com un llop quan crida desesperadament a la lluna perquè baixi, amb un gemec que demana un carícia de llum blanca . Perquè en aquell moment no pensava en res i pensava en tot i en res. Vaig pensar que els estels que veiem a vegades, aquelles petites llums que hi ha al cel i que ens encanten per algun motiu que tampoc conec, estan mortes i només veiem allò que van ser o que pensem que van ser. O només ho penso jo, perquè no sóc astrònoma. Només conec la quantitat de formatge ratllat o en pols que he de posar als macarrons per gaudir-los com si fossin els últims macarrons de la terra. No sóc astrònoma. No. Tot es va començar a moure al meu interior quan em va mirar amb aquells ulls que brillaven com les copes dels anuncis de rentavaixelles. Aquells ulls verds. Un verd d’ampolla de vidre que abans contenia vi i que ha deixat de fer-ho perquè algú ha ofegat les seves penes sense cap tipus de contemplació, portant-les a una mort desesperada per tastar una mica d’oxigen. Era un verd preciós dintre d’uns ulls preciosos amb la mirada més preciosa que havia vist mai. I li puc dir que em vaig emocionar perquè allò va ser com una abraçada eterna en mig del desert del Sàhara. Em va dir unes paraules que recordo i no li vull dir perquè les vull només per a mi. Totes per a mi. Amb totes aquelles lletres i síl·labes, i aquell aire amb un so que tinc ara mateix a les oïdes  i que li juro, li juro que si s’apropés a mi, ho sentiria com les onades del mar dins d’un cargol marí. No vull que s’acosti i veure’m obligada a compartir amb vostè aquestes notes musicals que un dia em van robar el cor i desitjo que no me’l tornin mai. No vaig poder evitar-ho. Li ho juro que el cos se’m va avançar directament  com si ell fos una nevera i jo una d’aquelles figures horteres amb magnetisme a la part del darrere,  que et regalen d’algun lloc alguna persona que representa que t’estima i que s’ha enrecordat de tu mentre mirava les botigues de souvenirs, fetes sempre , sigui on sigui, per a persones amb sandàlies i mitjons i una càmera  fotogràfica en forma de penjoll . Sí, em vaig avançar sense voler i desitjant-t’ho  alhora. Va ser tant inconscient, però  era l’única cosa que volia fer en aquell moment, i hagués deixat que es fongués el món . El món desfent-se per sempre al nostre costat i nosaltres dedicant a l’atmosfera el nostre primer petó d’amor.  Va ser així i li puc assegurar que no comprenc  res de tot això que li acabo d’explicar. Però ara només sóc seva i no puc ser de ningú més perquè només així he pogut sentir una felicitat tan profunda, que arriba a tocar les més altes temperatures de l’interior de la Terra. I crec que només puc jugar a viure si quan em giro ell balla al meu costat. És com que he trobat alguna cosa que he estat buscant durant tota la vida sense buscar-la i que ara la necessito no sé ben bé per què. - Pateixo amor, oi doctor? És amor i estic enamorada, vol dir això? Digui’m la veritat i si és greu o no, però li demano que no trobi cap remei perquè vull patir això que em passa.-

No hay comentarios:

Publicar un comentario